برخي کارفرمایان از پرداخت حق‌بیمه کارگران طفره مي‌روند! فراگیرشدن پرداخت حق كارفرما از سوی كارگران!

دبير اجرايي خانه كارگر استان سمنان نسبت به عدم پرداخت حق بیمه توسط كارفرمايان به سازمان تأمين اجتماعي هشدار داد.

حبيب الله محقق در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه سمنان، گفت: طي ماه‌هاي گذشته كارگران استان سمنان با چالش جديدي روبرو هستند و آن عدم پرداخت حق بيمه توسط كارفرمايان به تأمين اجتماعي است.

کارگرانی که باید حق کارفرما را بدهند!!

وي ادامه داد: كارگراني كه در موعد بازنشستگي قرار دارند، از آنها خواسته مي‌شود كه خود حق كارفرما را پرداخت كنند و كارگران، مجبور به پرداخت حق كارفرما به سازمان تأمين اجتماعي مي‌شوند، در اين خصوص تعدادي از كاگران مراجعاتی به خانه كارگر استان سمنان داشته‌اند كه از سوي خانه كارگر در حال پيگيري است، چنانچه کارگران واحد‌هاي صنعتي و معدني خاصي تمایل دارند پیگیری شود به خانه کارگر مراجعه و درخواست پیگیری داشته باشند.

دبير اجرايي خانه كارگر استان سمنان اضافه كرد: متأسفانه بعضی از کارفرمایان از موضوع سوء استفاده می کنند و از پرداخت حق بیمه های که باید به سازمان تأمين اجتماعي پرداخت کنند، شانه خالی کرده و طفره مي‌روند، به تبع آن، کارگراني که در آستانه بازنشستگی هستند، باید خود جور کارفرما را بکشند و این موضوع باعث شده تا کارگرانی که در آستانه بازنشستگی قرار دارند دچار نارضايتي زيادي شوند.

محقق ادامه داد: با توجه به اینکه دولت به عنوان کارفرمای بزرگ در پرداخت تعهدات خود به سازمان تأمین اجتماعی اقدام نمي کند و با توجه به جانبداری مسئولین از کارفرمایان، این مسئله يعني پرداخت حق كارفرما در بيمه كارگران، توسط كارگران، تقریبا فراگیر شده است و به هرحال این گره و مشكل به دست دولت و دولتمردان و نمایندگان مجلس باید باز شود.

صدای کارگران به گوش مسوولين نمی‌رسد

وي با بيان اينكه متأسفانه صدای کارگران به گوش مسوولين نمی‌رسد، گفت: تعدادی از مدیران واحدهاي صنعتی متأسفانه بیشتر به فکر منافع خود هستند، و منافع شخصي خود را بر امر تولید و اشتغال جوانان ترجيح مي دهند، این گونه مدیران باید در سیاست های خود تجدید نظر کنند.

محققتصريح كرد: دفاع از حق و حقوق کارگران در بخش های مختلف با توجه به رسالت خانه کارگر، ارائه برنامه‌های آموزشی، فرهنگی جهت ارتقاء و بالا بردن کیفیت کار تولید و بالا رفتن مهارت‌های فردی و اجتماعی کارگران از مهم‌ترین برنامه‌های خانه کارگر استان سمنان است.

دبير اجرايي خانه كارگر استان سمنان، در پايان يادآور شد كه در حال حاضر خانه كارگر استان سمنان بالغ بر 10هزار عضو فعال دارد.

 

 

 منبع:

 ایسنای کشوری

 

 

 ایسنای استانی

 

 

 

ارسال نظر

ارسال نظر

    • winkwinkedsmileambelayfeelfellow
      laughinglollovenorecourserequestsad
      tonguewassatcryingwhatbullyangry
عکس خوانده نمی شود