نمایندگان سمنان و گرمسار با جامعه کارگری همراهی ندارند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حبیب‌الله محقق عصر امروز در نشستی با اصحاب رسانه و مطبوعات که در آستانه 17 مرداد، روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: نمایندگان مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی و نیز دامغان در مجلس شورای اسلامی به‌خوبی با جامعه کارگری همراهی دارند و از این بابت باید قدردان زحمات آنها بود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، نمایندگان مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و نیز گرمسار و آرادان در مجلس با جامعه کارگری استان سمنان همراهی ندارند و کمک‌هایی که می‌توانستند انجام دهند را نیز دریغ کردند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که منظور از کمک و همراهی چیست و چه کاری باید از سوی نمایندگان پیگیری می‌شده که انجام نشده است و هر سخنی باید مستند و با ذکر مصادیق باشد، اظهار داشت: طرح‌ها و لوایح مختلفی که در صحن علنی مجلس در حوزه کار و کارگری ارائه می‌شده، مورد حمایت برخی نمایندگان مجلس از جمله سمنان و گرمسار قرار نگرفته است و حتی در برخی موارد مخالفت‌هایی با این طرح‌ها و لوایح شده که نشان می‌دهد همراهی خوبی با جامعه کارگری وجود ندارد.

محقق گفت: نمایندگان مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر و نیز گرمسار و آرادان در مجلس همچنین با فراکسیون کارگری مجلس همراه نیستند و این امر در انتخابات آینده بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: وقتی بیشتر نمایندگان مجلس خود از کارفرمایان هستند، نباید انتظار داشت از جامعه کارگری دفاع کنند و این قشر نمایندگان هیچ‌گاه به نفع کارگران رأی نمی‌دهند و کارفرمایان را مدنظر دارند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با بیان اینکه خانه کارگر استان بیش از 20 هزار نفر عضو دارد که از خدمات آن استفاده می‌کنند و در موارد متعددی از این خانه مشاوره می‌گیرند، ادامه داد: کلاس‌های آموزشی در این خانه تقریباً به‌ صورت رایگان برگزار می‌شود و صبح و عصر در خانه کارگر استان سمنان برنامه‌هایی در حال برگزاری است.

محقق بیان کرد: سالانه بین 3 تا 3 هزار و 600 نفر در خانه کارگر استان سمنان آموزش می‌بینند، ادامه داد: باید تلاش کرد تا مشکلات جامعه کارگری استان سمنان روزبه‌روز کاهش یابد.

 

ارسال نظر

ارسال نظر

    • winkwinkedsmileambelayfeelfellow
      laughinglollovenorecourserequestsad
      tonguewassatcryingwhatbullyangry
عکس خوانده نمی شود